Krokujeme pro zdraví – přidat se může každý!

 

Na základě mnoha studií odborníci na zdraví a pohyb zjistili, že 10 000 kroků za den je dostačující pohyb pro pozitivní ovlivnění zdraví dospělé populace. Chůze bojuje zejména proti obezitě a následně pak nemocem srdce a cév. Právě proto přicházíme s projektem Krokujeme pro zdraví!

Výzkumy také zjistily, že dostatek pohybu má pouze 10 % obyvatel vyspělých zemí. Počet 10 000 kroků odpovídá průměrně 7 km, tedy vzdálenosti, kterou bychom měli denně ujít pro zlepšení zdraví, udržení si kondice a optimální váhy. Zdraví by prospělo i o něco méně, avšak dospělý Čech v průměru ujde pouhých patnáct set metrů za den, a to už je málo. Je však třeba upozornit, že uvedená hodnota je platná pouze pro lidi bez zdravotních komplikací.

Chůze je nejjednodušší pohyb, k němuž je lidské tělo uzpůsobeno, je pro ně naprosto přirozená a pro dobré zdraví nezbytná. Pokud jde o rychlost chůze, doporučuje se střední rychlost, při které je ještě možné bez většího zadýchávání se konverzovat. Ideální je, když člověk chůzi začlení do svého denního režimu a skutečně se na ni soustředí, včetně vykonávání správných pohybů.

Projekt Krokujeme pro zdraví

Projekt Krokujeme pro zdraví probíhá od 1. července do 31. srpna 2017 ve všech dialyzačních střediscích Fresenius NephroCare a je určen jak zaměstnancům středisek – primářům, lékařům, sestrám apod., tak ale i pacientům! Zapojeni jsou jednotlivci nebo skupinky lidí a vůbec nezáleží na tom, zda se jedná pouze o skupinku zaměstnanců či pacientů nebo družstvo sestavené z pacientů i zaměstnanců. Meze se prostě nekladou!

Krokoměr – co to je a jak funguje?

Každý, kdo se přihlásil, obdržel krokoměr a podrobný návod, jak své kroky monitorovat a evidovat. Krokoměr je jednoduché zařízení, které zkrátka počítá kroky. Obsahuje mechanismus, který při každém došlápnutí „přičte“ jeden krok. Celkový počet se potom zobrazuje na displeji a můžeme tedy jednoduše monitorovat svojí denní dávku kroků.

Jak krokoměr používat? Nasaďte si krokoměr na opasek nebo přímo na kalhoty či sukni vždy, když se ráno obléknete a nesundávejte jej dříve, než budete večer uléhat do postele.

KAŽDÝ KROK, který v průběhu dne uděláte, SE POČÍTÁ.

Počet kroků za den – stupeň aktivity

< 5 000 = sedavý způsob života – velmi málo aktivní

5 000 – 7 499 = málo aktivní – denní aktivita bez cvičení či sportu

7 500 – 9 999 = středně aktivní – zahrnuje nějakou pohybovou aktivitu nebo zvýšenou pracovní aktivitu

10 000 – 12 499 = aktivní

>12 500 = vysoce aktivní

Nezapomínejte:

  • nejlepší je chůze v terénu
  • chůze do schodů je výzva
  • choďte správně – soustřeďte se na to (narovnejte se, zapojte ruce, protáhněte krok)
  • zkuste chodit rychle

Několik tipů na zvýšení denního počtu kroků:

  • u nákupního střediska nebo zaměstnání zaparkujte na vzdálenějším místě
  • místo použití výtahu jděte po schodech
  • pořiďte si hole a začněte se severskou chůzí
  • vystupte z MHD o zastávku dříve